viernes, 5 de marzo de 2021

Protocolo prevención, detección e intervención do risco suicida no ámbito educativo

A prevención do suicidio require unha mirada complexa, un enfoque global, multidisciplinario e interinstitucional, centrada nos aspectos positivos do benestar e saúde mental.

Na escola inclusiva debe priorizarse o desenvolvemento integral (emocional, racional e condutual) das persoas, favorecendo estilos de vida saudables e dinamizando programas transversais de educación para a saúde, atendendo ás dimensións física, biolóxica, psicolóxica e social de xeito interdisciplinario.

 Ademais de adquirir unha educación que capacite o alumnado para participar activamente na sociedade, é urxente priorizar a posta en marcha dos programas de educación emocional, prestando especial atención a desenvolver a autoestima e empatía, saber xestionar os pensamentos e as emocións, crear relacións sociais positivas e utilizar estratexias de resiliencia para afrontar situacións adversas.


1. Índice

2.Unha visión multidisciplinaria

3.Actuacións por parte dos servizos educativos:

  1. prevención primaria con todo o alumnado
  2. prevención secundaria alumnado en situación de risco
  3. prevención terciaria intervención educativa no intento autolítico 

4.Posvención: elaboración do proceso de dó nos centros educativos 

5. Referencias bibliográficas

  1. Fluxograma 1: Prevención do risco suicida no ámbito educativo 
  2. Fluxograma 2: Intervención no risco autolítico detectado por Educación. Coordinación con Saúde Mental. 
  3. Modelo 1: Derivación á Unidade de Saúde Mental 
  4. Modelo 2: Seguimento psicopedagóxico para a Unidade de Saúde Mental 
  5. Consentimento familiar para a cesión de datos de carácter persoal  

enlace ao documento 

Consellería de Educación de Galicia. educonvives.gal 

No hay comentarios:

Publicar un comentario