domingo, 10 de diciembre de 2017

Papel predominante nunha situación de maltrato entre iguais

 Artigo de Ana Torres Jack  sobre a importancia da reflexión como pais, nais  antes de dubidar, negar, disculpar ou incluso culpabilizar á vítima de acoso como provocadora da reacción do seu fillo, filla.
É preciso afrontar a situación quitándonos o sentimento de culpa. 
O mellor é substituir a negación pola aceptación da situación e coa responsabilidade que conlevan eses actos.




                                                                       TOM BRITT
                               
Ana T. Jack mostra un test que pode servir para valorar a información que nos da o noso fillo, filla para entender o seu papel predominante ante a situación de acoso: vítima, acosador ou espectador 

enlace ao artigo está en la página 3 deste enlace. www.prensaescuela.es/page=3

BLOQUE 1:  Es unha vitima
❑ Recibe con frecuencia insultos e burlas por parte dos demais.
❑ Difunden rumores falsos sobre a súa persoa.
❑ Empuxánlle, pegan ou ameazan.
❑ Escóndenlle, rompen o rouban cosas de forma continuada.
❑ Ignóranlle ou desprezan.
❑ Con frecuencia recibe insultos nas redes sociais.
❑ Non lle deixan participar nas actividades do grupo (WhatsApp da clase, quedadas…).
❑ Obríganlle a facer cousas que él non quere.
❑ Manifesta desexos de cambiar de colexio ou instituto.
❑ O seu carácter cambiou (está máis irritable, con ansiedade…).


BLOQUE 2: É un maltratador?
❑ Insulta, fala mal doutros e mesmo difunde rumores falsos.
❑ Métese de forma persistente con algúns compañeiros «porque son uns pringados».
❑ Molesta e incomoda a aquelas persoas que teñn algunha particularidade ou unha apariencia física distinta.
❑ Di que só son bromas.
❑ Cústalle ponerse na pel do outro, non lle afecta ferir os sentimentos dos demais.
❑ Goza intimidando, metendo medo ou facendo chorar a outros.
❑ Anima a os seus compañeiros a que rexeiten a alguén do grupo.
❑ Burlarse doutros lle fai sentirse superior.
❑ Cando lle preguntas por que se mete cos seus compañeiros responde que tamén antes      metíanse con él.
❑ Utiliza as redes sociales para humillar ou insultar.

BLOQUE 3: É un espectador pasivo?
❑ Cóntache como é testemuña de actos de intimidación e non fai nada para evitalo.
❑ Pensa que a vítima se merece o que lle pasa.
❑ Ten medo a actuar en defensa da persoa maltratada.
❑ Cre que mentras se metan con outra persoa no se meterán con él.
❑ É moi dado a participar nas situacións de abuso de forma indirecta (con risas, xestos ou burlas).
❑ Admira a algún compañero matón e sitúase á súa sombra.
❑ Desexa custe o que custe  formar parte dun grupo e cre que debe desprezar aos que non pertencen a él.
❑ Mete cizaña entre os seus compañeiros facendo correr rumores o revelando secretos.
❑ Nas redes sociais non insulta, pero reforza os comentarios ferientes de terceiros con emoticonos de risas, aplausos, etcétera.

Resultado: Se a maioría das frases que marcas corresponden ao bloque 1, é moi probable que tu hijo estea a ser vítima de acoso escolar. Desde la familia debedes ponervos en contacto de forma urxente co centro educativo (co titor e o  xefe de estudos) para dar a coñecer estes datos e intercambiar información. Con axuda do departamento de orientación poñerán en marcha un protocolo de actuación que o protexa e free a situación.

Se a a maioría das frases que marcas están no apartado 2, quiere dicir que está a actuar como un maltratador. A Vosa intervención desde la familia é tamén urxente.

Se identificas a forma de actuar do teu fillo co bloque 3, estás ante un cómplice silencioso de malos tratos entre iguais. Debes animarlle a ser valente e denunciar a situación, o que en ningún caso ten por que implicar poñerse en perigo ou evidencia diante dos demais


accede as entradas publicadas por Ana T. Jack na La Voz de la Escuela