Artigo de Ana Torres Jack sobre a importancia da reflexión como pais, nais antes de dubidar, negar, disculpar ou incluso culpabilizar á vítima de acoso como provocadora da reacción do seu fillo, filla.
É preciso afrontar a situación quitándonos o sentimento de culpa.
O mellor é substituir a negación pola aceptación da situación e coa responsabilidade que conlevan eses actos.
TOM BRITT
Ana T. Jack mostra un test que pode servir para valorar a información que nos da o noso fillo, filla para entender o seu papel predominante ante a situación de acoso: vítima, acosador ou espectador
enlace ao artigo está en la página 3 deste enlace. www.prensaescuela.es/page=3
BLOQUE 1: Es unha vitima
❑ Recibe con frecuencia insultos e burlas por parte dos demais.
❑ Difunden rumores falsos sobre a súa persoa.
❑ Empuxánlle, pegan ou ameazan.
❑ Escóndenlle, rompen o rouban
cosas de forma continuada.
❑ Ignóranlle ou desprezan.
❑ Con frecuencia recibe insultos nas redes sociais.
❑ Non lle deixan participar nas
actividades do grupo (WhatsApp
da clase, quedadas…).
❑ Obríganlle a facer cousas que él
non quere.
❑ Manifesta desexos de cambiar
de colexio ou instituto.
❑ O seu carácter cambiou (está
máis irritable, con ansiedade…).
BLOQUE 2: É un maltratador?
❑ Insulta, fala mal doutros e mesmo difunde
rumores falsos.
❑ Métese de forma persistente con algúns
compañeiros «porque son uns pringados».
❑ Molesta e incomoda a aquelas persoas
que teñn algunha particularidade ou unha apariencia
física distinta.
❑ Di que só son bromas.
❑ Cústalle ponerse na pel do outro, non lle
afecta ferir os sentimentos dos demais.
❑ Goza intimidando, metendo medo ou facendo chorar a outros.
❑ Anima a os seus compañeiros a que rexeiten
a alguén do grupo.
❑ Burlarse doutros lle fai sentirse superior.
❑ Cando lle preguntas por que se mete cos seus compañeiros responde que tamén antes metíanse con él.
❑ Utiliza as redes sociales para humillar ou insultar.
BLOQUE 3: É un espectador pasivo?
❑ Cóntache como é testemuña de actos de intimidación e non fai nada para evitalo.
❑ Pensa que a vítima se merece o que lle pasa.
❑ Ten medo a actuar en defensa da persoa
maltratada.
❑ Cre que mentras se metan con outra persoa
no se meterán con él.
❑ É moi dado a participar nas situacións de
abuso de forma indirecta (con risas, xestos ou burlas).
❑ Admira a algún compañero matón e sitúase á súa sombra.
❑ Desexa custe o que custe formar parte dun grupo e cre que debe desprezar aos que non pertencen
a él.
❑ Mete cizaña entre os seus compañeiros facendo
correr rumores o revelando secretos.
❑ Nas redes sociais non insulta, pero reforza os comentarios ferientes de terceiros con emoticonos
de risas, aplausos, etcétera.
Resultado: Se a maioría das frases que marcas corresponden ao bloque
1, é moi probable que tu hijo estea a ser vítima de acoso escolar.
Desde la familia debedes ponervos en contacto de forma urxente co centro educativo (co titor e o xefe de estudos) para dar a coñecer
estes datos e intercambiar información. Con axuda do departamento de
orientación poñerán en marcha un protocolo de actuación que o protexa e free a situación.
Se a a maioría das frases que marcas están no apartado 2, quiere dicir
que está a actuar como un maltratador. A Vosa intervención desde
la familia é tamén urxente.
Se identificas a forma de actuar do teu fillo co bloque 3, estás ante un
cómplice silencioso de malos tratos entre iguais. Debes animarlle a ser valente e denunciar a situación, o que en ningún caso ten por que implicar
poñerse en perigo ou evidencia diante dos demais
accede as entradas publicadas por Ana T. Jack na La Voz de la Escuela
enlace relacionado Tríptico maltrato familias
No hay comentarios:
Publicar un comentario