domingo, 22 de noviembre de 2015

As Intelixencias Múltiples. Ventás ao mundo

Entrada sobre as XVI Xornadas de Innovación Pedagóxica   a temática principal xiraba entorno a Teoría das Intelixencias Múltiples de Howard Gardner.
Esta formulación  trata de aplicar as Intelixencias múltiples na aula, partindo das intelixencias máis desenvolvidas ás que Carmen Pellicer chama ventás ao mundo, trata de poñernos ao descuberto que non todos os nenos, nenas aprenden da mesma forma un mesmo contido.
A misión do docente debe ser descubrir que intelixencia ou intelixencias preséntase con maior forza nos nenos, nenas para tomar estas como ventás de compresión do mundo, ventás que lle permitan aprender as diferentes aprendizaxes, e unha vez prodúzase a primeira conexión co concepto potenciar desde aquí o resto de intelixencias  ( ventás) para que a aprendizaxe sexa global e integral.
O traballo da aula, debe partir de que todos os contidos sexan presentados desde diferentes formas. Diferentes xanelas convertidas en actividades, tarefas,  proxectos e que todas estas xanelas sexan traballadas por todos os alumnos.




Con respecto aos Nenos con necesidades de apoio educativo 
- Coa aplicación das intelixencias múltiples na aula ordinaria, dáse un gran paso para a inclusión do alumnado con necesidade específica de apoio educativo. O docente comprende que non todos aprenden da mesma maneira, e esto inclúe tamén aos nenos con neae.
- Non caer no erro de que si un alumno, ten gran capacidade para unha intelixencia, esta debe ser a única en ser traballada. Esa intelixencia será a ventá, que lle axude a desenvolver todas as ventás de que dispón.
- Temos que ter unha visión integral da aprendizaxe dos alumnos, alumnas. Temos que ter unha formación completaria das intelixencias múltiples aplicar técnicas como: rutinas de pensamento, proxectos de comprensión, ...
- Desde esta perspectiva os docentes de PT e AL teñen que mostrar aos mestres da aula ordinaria cales son as xanelas dos nenos con neae: ofrecen materiais diversos, o apoio dentro da aula é a mellor manera de lograr a inclusión e ao mesmo tempo de que estes alumnos no se priven das diferentes formas de aprender e que desenvolvan todas as súas 
Intelixencias ao máximo das súas posibilidades.
Accede ao artigo completo Autor: Antonio A. Márquez Ordoñez